21. 6. 2013

Yokohama inovuje s pomeranči

Ekologická stopa pneumatik je pro výrobce důležitý faktor a technologická výzva budoucnosti. Yokohama přichází s technologií aplikace výtažku z pomerančů do směsi pneumatiky a výsledky jsou až překvapivě dobré.

Po zákazu používání aromatických olejů při výrobě pneumatik museli výrobci inovovat výrobní a technologické procesy, aby zaručili optimální zpracování polotovarů a následné dobré mechanické vlastnosti hotové pneumatiky. V průběhu času přišlo několik dalších technologických novinek v oblasti směsí, jako třeba použití pampeliškového oleje. Yokohama ovšem avizuje jak zlepšení ekologické stopy pneumatiky tak lepší jízdní vlastnosti a možnou aplikaci v motorsportu. 


Yokohama Avid Ascend je první sériově vyráběná pneumatika obsahující olejový výtažek z pomerančové kůry a je určená pro celoroční provoz. Yokohama avizuje, že tato technologie zvyšuje kilometrový proběh dezénu o více jak 25 tisíc kilometrů oproti konkurenčním celoročním pneumatikám a v této disciplíně poráží také ekologický dezén HydroEdge od Michelinu.

Zlepšil se také valivý odpor pneumatiky o více jak 20% vzhledem k ostatním celoročním pneumatikám, což generuje značnou úsporu paliva. Celý technologický proces extrakce oleje a výroba pneumatik se nachází v USA a je zaměřena především na tamější trh bez nutnosti dalekého importu, což také vede ke značné úspoře nákladů a životního prostředí.  

Yokohama v rámci ekologické a sociální odpovědnosti přichází s 30 denní dobou na vyzkoušení pneumatik a v případě nespokojenosti je můžete použité vrátit, což je v tomto segmentu revoluční služba. Yokohama pořídila také video, ve kterém je mimo jiné vidět i testovací fáze na okruhu s pozitivní reakcí majitele závodní stáje, kterého překvapila výdrž pneumatik důležitá především pro vytrvalostní závody.



Jak se tato technologie osvědčí v praxi na okruzích i běžném provozu uvidíme a to především po prvních uživatelských a profesionálních recenzí. Jisté ale je, že "zelené" pneumatiky nejen z pomerančů budou v budoucnosti vyžadované nejen legislativně, ale také zákazníky, kteří se stále více zajímají odkud kupované zboží pochází a jestli se při jeho výrobě a distribuci myslí také na ekologické dopady výrobku.

Oblíbené příspěvky