4. 10. 2013

Formula E a hybridní dezén od Michelinu

Několik obratů hýbe v posledních letech automobilovým průmyslem- ekologie, městská mobilita, transfer technologií a elektrický pohon vozidel. Všechny tyto oblasti v sobě zahrnuje projekt Formula E.


Formuli E bude během roku 2014 hostit 10 světových metropolí a závodní okruhy budou situovány v centrech měst. Tímto faktem chtějí organizátoři cílit na větší diváckou přízeň a problematiku městské mobility.

„To, že se závody pojedou v centrech měst, je v souladu s dobou. Bude to skvělá podívaná pro diváky, ale i důkaz toho, že i automobilové závody mohou nabídnout řešení pro městskou mobilitu. Jsme přesvědčeni, že formule E bude vývojovou laboratoří městské mobility budoucnosti,“
 Serge Grisin, sportovní oddělení automobilových závodů Michelin.

Závodit budou identické monoposty Spark- Renault SRT_01 na čistě elektrický pohon. Každý vůz dostane na víkendový závod jednu sadu pneumatik, která musí vydržet až do konce. Pneumatiky jsou netradičně opatřeny dezénem a používá se jeden dezén na mokrou i suchou trať


„V běžném provozu přece nikdo nepoužívá hladké pneumatiky, i když to vypadá velmi sportovně. Proto jsme se pro šampionát formule E rozhodli používat pneumatiky se vzorkem. Tím, že zůstaneme v tomto ohledu blíže realitě, dosáhneme efektivnějšího a rychlejšího transferu technologií ze závodních tratí na běžné silnice,“ Nicolas Goubert, technický ředitel závodního oddělení Michelinu
Celé závody tak budou extrémně náročné na jezdce i řidiče, kteří musí počítat s univerzálností monopostu i obutí. Zajímavé bude sledovat závody výkonných elektromobilů, což bude vůbec poprvé a může to přinést spoustu překvapení i nástrah. Výstupem celého projektu by mohl být technologický rozvoj a aplikace technologií do sériových pneumatik, jejichž benefity by koncový zákazník určitě ocenil. Na trhu se již objevují i výkonná elektrická a hybridní vozidla, která vyžadují jiné parametry obutí a to nejen z hlediska ekonomiky provozu, ale také dle průběhu výkonu a jeho přenosu. Nezbývá než si počkat na zahajovací závod konající se v září 2014 v Pekingu, kde se utká 10 týmů a 20 řidičů o první vítězné příčky.

Oblíbené příspěvky