![]() |
GoodYear SUV koncept |
Pneumatika upoutá na první pohled hlubokým prořezem diagonální drážky. Toto vybrání snižuje kontaktní plochu pneumatiky s vozovkou. Klesá tak valivý odpor a spotřeba paliva. Masivní drážka také dobře odvádí tekutiny a nečistoty pryč od dezénu. Tento výřez tvoří také předěl mezi dvěma typy běhounů, kterými je pneumatika vybavena. Jeden má výraznější vzorek a je určen pro zlepšení záběru v terénu, druhá a širší strana běhounu disponuje výraznými podélnými drážkami pro dobré vedení automobilu na silnici. Drážka tedy nejen tvoří hlavní designový prvek pneumatiky. Dělí dva typy dezénů, odvádí tekutiny od dezénu a také účinně snižuje hmotnost pneumatiky, která se připisuje k celkové neodpružené hmotnosti vozidla.
"V naší společnosti vždy pracujeme na tom, abychom identifikovali klíčové příležitosti budoucího vývoje. Tato pneumatika přibližuje veřejnosti vývojový proces našich nových produktů. Není to zdaleka jediný koncept určený k podobnému použití, což odráží komplexnost procesu vývoje pneumatiky"
Jean-Pierre Jeusette, ředitel inovačního centra společnosti GoodyearDalší vyspělou technologií je aplikace Auto-Clean Hydrophobic vrstvy, která zabraňuje přichytávání bahna a pevných částic na běhoun pneumatiky. Pokročilá struktura dezénových drážek zase zabraňuje šíření hluku při odvalování.
![]() |
Masivní drážka tvoří důležitý prvek dezénu |
Vyloženou specialistou je možné použití systému Twin Air Chambers, neboli kombinaci dvou vzduchových komor spojených vzduchovými ventily. Výhoda tohoto systému je, že po defektu jedné z komor můžete pokračovat dále bez nutnosti zastavovat.
Žádné komentáře:
Okomentovat