25. 6. 2014

Dunlop noise Shield



Boj s hlučností a přenosem vibrací od pneumatik nikdy nekončí. Dunlop přichází v tomto směru s inovací slibující snížení hladiny hluku v kabině až o 4 dB.

DunlopTechnologie Noise Shield tlumí hluk vznikající přímo v pneumatice až o 11 dB, což se v kabině projeví snížením akustické zátěže o 4 dB v širokém spektru rychlostí. Automobilka Audi již projevila zájem tuto technologii aplikovat do svých sportovních modelů RS6, RS7 a nové A8. Dunlop tak zatím technologii Noise Shield cílí na sportovní a luxusní kategorii vozů. Slibuje větší prožitek ze zvuku motoru a větší cestovní komfort.

Díky vzduchové dutině uvnitř pneumatiky dochází k rezonanci tohoto objemu plynu v důsledku odvalování kola. Lehká pěnová vložka tyto vibrace účinně pohlcuje a přitom nepřidává další neodpruženou hmotu kola nebo neovlivňuje polohu těžiště kompletu.

Tato technologie je jednoduchá a účinná. Je tedy pravděpodobné její rozšíření do dalšího segmentu osobních pneumatik. Obdobnou technologii už aplikuje do svých dezénu také německé společnost Continental pod názvem ContiSilent.


Oblíbené příspěvky