Již v roce 2001 přišel František Hrabal s nápadem vybavit pneumatiku systémem pro automatické huštění během jízdy. Od té doby projekt značně pokročil a s směřuje k průmyslovému využití.
Po období sbírání nápadů a technických řešení nastoupila roku 2006 fáze realizace. Systém je založen na peristaltickém čerpadle využívající energie valící se pneumatiky. Dnes již existuje 48 patentů souvisejících s tímto systémem a dočkal se i řady ocenění.
Prázdné pneumatiky známe všichni a příjemné to nikdy není. Peristaltické čerpadlo je jednoduchý aparát posouvající peristaltickými pohyby hadičky dopravní médium (zde vzduch) na požadované místo při požadovaném tlaku. Františka hrabala napadlo využití peristaltického čerpadla při pozorování zdeformované pneumatiky stojícího vozidla. Využití sil v rotující pneumatice umožňuje automatické dofukování a udržovat tak konstantní tlak.
Podobné nápady se objevili již v 80. letech minulého století, český patent je ovšem výjimečný:
„Odstranili jsme zásadní překážky a věc domysleli opravdu do detailu. Např. žádná dnešní peristaltická trubička nevydrží počet cyklů, které v průběhu své životnosti absolvuje pneumatika. Náš systém to dovede, dokáže fungovat po celou dobu života pneumatiky. Nikdo zatím nezkoumal tento systém do takové hloubky,“
říká František Hrabal.
Je tak možné, že se v blízké době dočkáme tohoto systému v ostrém provozu. Přejeme hodně zdaru!
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Oblíbené příspěvky
-
Jak se podílí váha alu kol na dynamice jízdy? AEZ Bridge To jsou často kladené otázky na fórech a při pořizování nových litých ko...
-
Pojem radiální pneumatika značí typ konstrukce kostry pneumatiky, kdy kord směřuje kolmo na patní lana dezénu. Proč se tato konstrukce pou...
-
Systém bezdušové pneumatiky nepotřebuje pro udržení tlaku uvnitř pneu přídavnou duši jako tomu je u tradičních dušových pneumatik. Jak to ...

Žádné komentáře:
Okomentovat